ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد در روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نحوه مصرف برگه زردآلو برای یبوست | طبع قیسی خشک گرم است یا سرد نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها ۷ دلیل احساس تشنگی مداوم اعمال قانون۱۴۷۸دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۵۳نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (یکم خرداد ماه ۱۴۰۳) کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟
سرخط خبرها

پیش‌بینی حضور ۳۰۰ هزار دانش‌آموز خارجی مقیم ایران در مدارس کشور

  • کد خبر: ۱۸۲۳۰۲
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
پیش‌بینی حضور ۳۰۰ هزار دانش‌آموز خارجی مقیم ایران در مدارس کشور
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در سال تحصیلی آینده حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز از اتباع خارجی در انتظار دریافت خدمات تحصیلی در کشور هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اسماعیلی با اشاره به هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومانی سالانه ایران برای دانش‌آموزان اتباع گفت: تعداد قابل توجهی از اتباع کشور‌های همسایه در ایران اسلامی سکونت دارند.

او در ادامه افزود: در راستای وظایف راهبردی و منش بشردوستانه ما، شایسته است دانش‌آموزان کشور‌های خارجی که در کشور ما سکونت دارند نیز از تعلیم و تربیت و سوادآموزی محروم نمانند؛ لذا مسئولان کشور و وزارت آموزش و پرورش تحت پوشش بردن این دانش‌آموزان را هم در دستور کار خود قرار داده‌اند.
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اعلام پرداخت اعداد و ارقامی که برخی از سازمان‌های بین‌المللی برای پوشش و تأمین این هزینه مطرح می‌کنند، افزود: طبیعتاً این عدد‌ها کفاف آن آموزش و پرورشی که در کشور ما برای این دانش‌آموزان انجام می‌پذیرد را ندارد و باید تدابیر و اقدامات لازم برای تأمین این هزینه‌ها اتخاذ شود.
 
وی همچنین گفت: در حال حاضر به دلیل بازنشسته شدن تعداد قابل توجهی از معلمان، برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان خودمان نیاز جدی به تأمین نیروی انسانی وجود دارد که در کنار این موضوع، تأمین نیروی انسانی برای دانش‌آموزان اتباع خارجی می‌تواند یک چالش مهم به حساب آید.

منبع: صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->